LS&R 1890

Nationaal Reclamerechtcongres. Aanmelden is nog mogelijk

Donderdag staat het Nationaal Reclamerechtcongres 2020 alweer op de agenda. Omdat we weer online gaan, verdelen we programma over twee webinars, op 10 december en op 28 januari 2021. In januari komen onder meer e-commerce aan bod, de Stichting Reclame Code en het toezicht van de Kansspelautoriteit (KSA). Met dagvoorzitters Ebba Hoogenraad en Willem Leppink als moderators en aanjagers!

Middagprogramma donderdag 10 december

13.30 – 14.30 ´Hot topics and the greatest hits´, Actualiteiten reclamerecht
Actualiteiten reclamerecht. Over misleiding, duurzaamheid, alcohol, kindermarketing en meer.
Ebba Hoogenraad (Hoogenraad & Haak)

14.35 – 15.20 Platforms en Reclame: vrijheid van meningsuiting, politieke en ideële reclame
Fake news, risico's, vrijheid van meningsuiting, aansprakelijkheid, rechten & verplichtingen.
Christiaan Alberdingk Thijm (bureau Brandeis) 

15.35 – 16.15 Muziek en Reclame; cases uit de praktijk
Muziekrechten, de rechtenketen, synchronisatierecht, papierwerk: do’s en don’ts, muziek in reclame, sonic branding. rariteiten: sound-alikes, sound sampling en plagiaat in reclame. Bjorn Schipper (SCHIPPER Legal)

16.30 – 17.10 Autoriteit Consument & Markt – Terugkijken en vooruitblikken  
De digitale economie, met online beïnvloeding en informatieverplichtingen, vuistregels online platformen. Ook duurzaamheid en Covid-19 perikelen komen aan de orde. Anne-Jel Hoelen (ACM)

Middagprogramma donderdag 28 januari*
14.00 – 14.45 Kansspel Autoriteit (KSA)
14.55 – 15.45 E-commerce
15.55 – 16.35 RCC
16.45 – 17.30 Stereotyping

Wanneer: donderdag 10 december en 28 januari
Accreditatie; 6 PO punten (2x3)

Aanmelden is mogelijk voor het volledige programma of alleen voor deel 1 of deel 2 
We zorgen voor een persoonlijk gericht, interactief en actueel programma.

* Indeling programma onder voorbehoud.